logo

انتخاب محل سایدبار

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.
hello@youremail.com
+1234567890
startupstudio مقاله های کارآفرینی

استارتاپ استودیو چیست؟ startupstudio

استارتاپ استودیو یک پروژه‌ کارآفرینی با چشم‌انداز، هم‌بنیانگذاران، تیم، استراتژی و سرمایه است که هدف آن توسعه‌ این دارایی‌ها می‌باشد. این به معنای مستقل بودن استارتاپ استودیوهاست؛ بنابراین نباید با سایر مراکز نوآوری که توسط شرکت‌های بزرگ یا دولت شکل می‌گیرند، اشتباه گرفته شوند. the startup studio

تأمین نیروی انسانی و مالی

یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های یک استارتاپ استودیو است. تأمین هر آنچه برای به تحقق پیوستن یک ایده نیاز است. به طور کلی می‌توان آن را به دو بخش تأمین نیروی انسانی و تأمین مالی استارتاپ تقسیم کرد. می‌توان گفت که استارتاپ استودیو تنها مرکزی است که چنین ویژگی دارد.

خلق استارتاپ‌ ها startupstudio

استارتاپ استودیو با خلق ایده و مدل کسب‌وکار (Business Model) جدید، استارتاپ‌ ها را خلق می‌کند. سپس تیم و هم‌بنیانگذاران را بر روی استارتاپ می‌گمارد و آن‌ها را حمایت می‌کند. استارتاپ استودیو چشمه‌ ایده‌هایی است که خود، آن‌ها را توسعه می‌دهد. بنابراین برخلاف شتاب‌دهنده‌ها، از ایده یا استارتاپی که قبلاً شکل گرفته است حمایت نمی‌کند. استارتاپ استودیوها به طور متوسط بین ۲۰ تا ۵۰ درصد (و در برخی موارد بیشتر) از سهام استارتاپ ‌ها را در اختیار می‌گیرند.

a
a

اهداف استارتاپ استودیو   startupstudio

بهبود کیفیت تولید

یکی از اهداف استارتاپ استودیو، تولید استارتاپ‌ هایی با برند ارزشمند و ارزش سهامی بالا در آینده است. استارتاپ استودیو به جای تعداد استارتاپ‌ ها، کیفیت آن‌ها را در نظر می‌گیرد. به همین خاطر بیشتر استارتاپ استودیو‌ها سالانه بین ۳ تا ۵ استارتاپ را تولید می‌کنند.

کاهش هزینه تولید

با توجه به حمایت چندجانبه‌ استارتاپ استودیو از استارتاپ‌ ها، این مدل منابع زیادی مصرف می‌کند. البته این مدل باعث هم‌افزایی بیشتر استارتاپ‌ ها، هم در بخش بازاریابی (استارتاپ ‌های یک استودیو با به اشتراک‌گذاری داده‌های خود از بخش‌های مختلف مشتریان، به بهبود بازاریابی یکدیگر کمک می‌کنند) و هم در بخش هزینه‌ها (جمع تیم‌ها، دانش و ابزارهای مختلف استارتاپ استودیو، هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد) می‌شود.

پیدایش استارتاپ استودیو

مدل استارتاپ استودیو اولین بار در سال ۱۹۹۶ توسط آیدیالَب (Idealab) – که به عنوان یک مرکز رشد شناخته می‌شد – استفاده شد. سپس در سال ۲۰۰۷، اولین استارتاپ استودیو، بتاوُرک، به معنای واقعی شکل گرفت که همزمان با عصر دیجیتال بود. همچنین در همین سال، راکت اینترنت (Rocket Internet) با رویکرد توسعه‌ این مدل شکل گرفت؛ گرچه مدل آن کاملا تقلیدی بود. در کشور فرانسه نیز ای‌فاندرز (Efounders) از پیشگامان استارتاپ استودیو بود. در ادامه‌ این روند، تعداد استارتاپ استودیوها از سال ۲۰۱۳ به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داشته است. استراتژی

a

به طور کلی، آینده‌ روشنی را می‌توان برای استارتاپ استودیوها انتظار داشت. فضای استارتاپی روز به روز گسترده‌تر شده و نتایج امیدوار‌کننده‌ای را نشان می‌دهد. مدل استارتاپ استودیوها با یادگیری از تاریخ کوتاه اما پربار شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد و با رویکرد استفاده‌ بیشتر و بهتر از منابع، استراتژی و فرهنگ استارتاپی می‌توانند نقش مهمی را در فضای کسب‌وکارهای نوین بازی کنند. اما این مدل همچنان نیاز به بهبود و تکامل دارد.