
چگونه “کانال های دسترسی به مشتریان” را در بوم ناب شناسایی کنیم؟
برای ارائه محصول یا خدمت به مشتريانی كه شناسايي كردهايد. چند كانال قابل درك انتخاب كنيد. مصرفكنندگان چطور با برند شما در تماس خواهند بود؟
از كجا در مورد شركت شما اطلاع كسب خواهند كرد؟
از طريق رسانههاي اجتماعي؟
كدام رسانه ها؟
از طريق تبليغات؟
پیام های تبليغاتی كجا ارسال خواهند شد؟
كانالهايي كه براي برقراري ارتباط با مصرفكنندگان ايجاد ميشوند، اصطلاحا “نقاط تماس مشتريان با سازمان” ناميده ميَشوند، يعني نقاط يا مكانهايي كه كاربران با برند شما مواجه ميشوند. شناسايي مسيرهاي مصرفكنندگان خيلي مهم است. شما ميخواهيد مطمئن شويد كه كاربران بالقوه در دام پيشنهادات شما ميافتند. آیا از خدمات شما راضي هستند؟
مشتريان در سه دورهي زماني با شركت شما در تماس خواهند بود. در هر يك از اين دورهها روشهاي زيادي براي مواجههي كاربران با شما وجود خواهد داشت:
Access channels
قبل از خريد:
- آگهی های تبليغاتی در رسانه های مختلف
- پلتفرمهاي رسانههاي اجتماعي
- تبليغات دهانبهدهان
Access channels
در طول خريد:
- وبسايت اصلي شرکت
- گفتگو با اعضاي تيم يا فروشندگان
- كاتالوگها
Access channels
بعد از خريد:
- پيامهاي تشكر
- ايميل كردن آپديتها در مورد ويژگيها يا محصولات جديد
- نظرسنجي براي دريافت بازخورد مشتريان
Access channels
مراقب باشيد!
موارد فوق به اين خاطر مطرح شدند كه در مورد كانالهاي احتمالي، جرقههايي در ذهن شما ايجاد كنند، با اين حال وقتي اين بخش را پر ميكنيد موارد خاص را مطرح كنيد. سايتهاي خاص رسانههاي اجتماعي كدامها هستند؟ كدام رويدادها؟