logo

انتخاب محل سایدبار

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.
hello@youremail.com
+1234567890
Advertising elements

عناصر مهم در تبلیغات درست

یک شرکت معروف طرح آگهی که برای ارائه‌ی راهبرد فروش به نتیجه‌ی مؤثری رسیده، معتقد است برای دستیابی به این استراتژی باید به چهار چیز بسیار مهم اندیشید که جزء اصول تبلیغات درست است :

[/vc_column_text]

  • جلب نظر مشتری: آگهی باید در ابتدا توجه مخاطب را جلب کند.
  • نفع مشتری: آگهی باید بیانگر وجود نفع، مصلحت یا مزیتی در خرید محصول، خدمت یا ایده برای مشتری باشد.
  • انگیزه‌ی خریدار: انگیزه و خواسته‌ای در مخاطب به وجود آورد که مایل به ارضای آن باشد.
  • خریدبه مخاطب بگوید که چگونه عمل کند تا آن انگیزه‌ی ایجاد شده را ارضاء نماید، به عبارت دیگر باید شرایطی برای او فراهم آورید که آن محصول، خدمت یا ایده را خریداری کند.

Advertising elements

باید هر چهار اصل بالا به کار گرفته شود تا پیامی باورنکردنی ارائه شود ولی لزومی ندارد این اصول در همه‌ی آگهی‌ها به تفصیل بیان شود.

» نگارش ساده در آگهی

از پر کردن آگهی با عناصر یا پیام‌هایی که فاقد کارایی هستند، اجتناب کنید.

» تیترها

Advertising elements

تیترها با حروف بزرگی که در متن به کار می‌رود، یک عبارت سریعاً تأثیرگذار و کوتاه هستند و از هفت کلمه یا کمتر تشکیل شده‌اند، در واقع این کلمات وظیفه‌ی جلب توجه مخاطب را به عهده دارند. نباید اسم تجاری کالا را به عنوان تیتر طراحی کرد، بهتر این است به جای این کار از یک عبارت تأثیرگذارتر استفاده کرد. حتماً لازم نیست این قبیل تیترها جمله‌ی کاملی باشند، بعضی وقت‌ها تنها یک کلمه هم کافی است تا توجه مخاطب را جلب کند.

» مکان آگهی

جای آگهی در صفحه‌ای که قرار است چاپ شود، چه از نظر طراحی صفحه، امر مهمی است. آگهی دهنده و طراح آگهی، زمانی از کار راضی خواهند بود که متن آگهی به قدری گویا باشد که مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. بسیاری از روزنامه‌ها از روش پلکانی برای جاسازی آگهی در صفحه، استفاده می‌کنند. در این روش صفحه را به تدریج از پایین به سمت بالا پر می‌کنند. به این ترتیب آگهی‌های بزرگ باید در پایین صفحه جا داده شود. از آنجا که آگهی‌ها به شکل مستطیل در صفحه جا داده می‌شوند، تمام آگهی‌ها نهایتاً مثل بلوکه‌های ساختمانی درون مستطیلی جا می‌گیرند.

نکاتی که باید به در اصول تبلیغات تجاری دقت شود :

Advertising elements

  • قبل از چاپ مطلب، این فرصت را به آگهی دهنده بدهید که بتواند یک بار آنچه را که قرار است چاپ شود ببیند.
  • هیچ چیز بدتر از آن نیست که در آگهی چاپ شده، شماره‌ی تلفن یا تاریخ، اشتباه درج شده باشد.
  • قبل از آنکه آگهی در صفحه‌بندی نشریه قرار گیرد، باید از سوی آگهی دهنده تأیید و امضاء شود.
  • بهترین آگهی‌ها آن‌ها نیستند که لبریز و مملو از عناصر فشرده شده درون کادرها باشند.
  • فضای سفید امکان نفس کشیدن عناصر مختلف را فراهم می‌کند. عناصر آگهی بدون وجود فضاهای سفید، گم می‌شوند.
  • استفاده‌ی بیش از حد از تنوع قلم در یک آگهی اصلاً چهره‌ی خوبی به آن نمی‌دهد.
  • سعی کنید در آگهی از حروف نگاتیو کمتری استفاده کنید.

آگهی‌ها تلاش دارند تا ایده، کالا و یا خدماتی را به مخاطبین یا خریداران عرضه کنند. هویت و شکلی که آگهی به خود می‌گیرد به نوع کار و وظیفه‌ای که از آن انتظار می‌رود بستگی دارد. رعایت اصول کلیدی در کنار عنصر مهم خلاقیت به فوق‌العاده شدن یک آگهی کمک بزرگی خواهد کرد. به مخاطب بگوید که چگونه عمل کند تا آن انگیزه‌ی ایجاد شده را ارضاء نماید. به عبارت دیگر باید شرایطی برای او فراهم آورید که آن محصول، خدمت یا ایده را خریداری کند.

منبعhttps://sookhtejet.com/

فاطمه Akar
بدون نظر

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت