logo

انتخاب محل سایدبار

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.
hello@youremail.com
+1234567890
Business startup

تنها شرط لازم و کافی برای راه اندازی یک کسب وکار چیست؟

شاید به خودتان بگید که عوامل زیادی برای راه اندازی کسب و کار لازم هست و برای شروع یک کسب وکار باید شرط های زیادی را در نظر گرفت ولی ما دنبال مهمترین انها هستیم

در ادامه ما ۱۰ شرط لازم برای شروع را با هم دیگه بررسی خواهیم کرد :

۱-محصول
۲- فناوری و خدماتی که شما عرضه می کنید
۳- نیاز مشتری
۴-طرح کسب وکار
۵-چشم انداز ۵ ساله
۶- تیمی قوی
۷- مدیر عامل خوب
۸-پول کافی
۹-سرمایه گذاران
۱۰- مزیت رقابتی یا ارزش هایی که شرکت و کسب و کارتون دارد.

Business startup

این ۱۰ شرط لازم هستند ولی کافی نه

[/vc_column_text]

همه این ها مهم اند و باید در هر کسب و کاری باشن ولی جواب سوال ما چیز دیگه ای هست.
تنها شرط لازم و کافی برای هر کسب و کار مشتری است که برای محصولات و خدمات شما پول بپردازد.
برای راه اندازی کسب وکار در بازاری تازه، باید بر مشتری هدفتان تمرکز کنید.

Business startup

بازار جدیدی ایجاد کنید که بر آن تسلط داشته باشید

محصول یا خدمتی نوین که در هیچ بازاری نیست برای موفقیت هر شرکت نوپایی ضروری است. من به شما پیشنهاد می کنم برای گرفتن ایده و شروع به جای ایده ناب و خاص از شرکت های بزرگ موفق کپی کنید که البته باید حواسمان باشد خودمان را با ان ها مقایسه نکنیم و محدودیت های منابع مان را در نظر داشته باشیم.

Business startup

۱. برای راه اندازی یک کسب وکار در بازاری تازه باید بر مشتری هدفتان تمرکز کنید

مشتری هدف کسی است که نیاز مشخص و دلیلی خاص برای خرید محصول و کالا دارد.
مشتری هدف را باید از طریق تحقیقات اولیه بازار مشتریان را شناسایی کنید زیرا اگر صرفا به فرضیات قریب به یقین یا به تحلیل های دیگران اکتفا کنید بازارتا را بر اساس حدس و گمان پیش برده اید.

نهایتا این مشتریان دست به جیب هستند که موفقیت محصولی را تعیین می کنند.

معمولا افراد برای شروع یک کسب وکار درگیر یک سری باور های غلط می شوند و خود را توی این ۲ تا دام می اندازند.

فروش به همه

یعنی دنبال یک محصول یا کالایی می گردند که به درد همه بخورد این یکی از بزرگترین اشتباهاتی هست که اغلب افراد مرتکب می شوند مثلا من به جای فروش یک محصول خاص که برای یک سری از افراد جامعه نیاز هست با خودم فکر می کنم که اگر بازار هدفم رو گسترده تر بکنم مشتری بیشتری دارم و فروش بیشتری هم اتفاق می افتد.

نگرش کل نگرانه

اکثر افراد برای راه اندازی یک کسب وکار به تخمین زدن به جای عمل کردن در واقعیت روی می اورند یعنی به جای ایجاد بازاری جدید به سراغ بازاری بزرگ می روند و می خواهند که بخشی از سهم بازار را در اختیار بگیرند و به سود آوری برسند.
مثلا اقایی می گفت اگر من مسواک تولید کنم و از ۸۰ میلون ایرانی فقط ۱۰ درصد از انها مسواک بخرند و در سال ۳ بار این خرید را انجام بدن من به انقد سود می رسم.

لطفا تحلیل کل نگرانه برای راه اندازی یک کسب وکار نداشته باشید و همیشه این ۲ سوال را از خود بپرسید.

  • چرا مردم باید از شما بخرند؟
  • چرا باید سهم بازار افزایش پیدا کند؟

اگر کارآفرینی انقدر ساده بود خب همه این کار رو کردند.

حالا می خواهیم مهمترین مسئله در راه اندازی یک کسب وکار که مشتری هست را بررسی کنیم
تاکنون از واژه مشتری برای اشاره به یک فرد یا خانواده یا یک سازمان استفاده کردیم ولی الان می خواهیم مشتری را به دو مفهوم معنی کنیم.

کاربر نهایی

یعنی کسی که نهایتا از محصولتان استفاده می کند.

خریدار اقتصادی

یعنی کسی که تصمیم نهایی را برای خریدن یا نخریدن محصول می گیرد

Business startup

۲- ایده پردازی

  1. کارتان را با استفاده از طوفان فکری در مورد طیف وسیعی از فرصت های بازار شروع کنید
  2. ایده های که به نظرتان مسخره هم می اید بنویسید
  3. در مرحله بعد از خودتان بپرسید چرا به این ایده علاقه دارید؟
  4. صنایعی که ممکن است از ایده شما منفعت ببرند بنویسید
  5. دسته بندی تا جزئی ترین بخش مشتری

مثلا اگر شما وسیله نقلیه می فروشید می توانید مشتریان خود را اینگونه دسته بندی کنید
مشتریانی که برای عملکرد بالا خودرو را خریداری می کنند یا به دنبال قیمت مناسب می گردند یا به خاطر حفظ محیط زیست و یا راحتی و ارزش خودرو را می خرند.

Business startup

۳- محدود سازی

حالا نوبت به این رسیده که ایده هایتان را محدود کنید لطفا برای این سوال ها جوابی پیدا کنید

  1. ایا مشتری هدف شما بودجه خوبی دارد؟
  2. ایا مشتری هدف شما دلیل قانع کننده ای برای خرید کردن دارد؟
  3. ایا مشتری هدف شما به راحتی در دسترس فروشتان قرار دارد؟
  4. ایا محصولتان در توالی کاری دیگران گنجانده می شود؟
  5. ایا رقابتی شدید وجود دارد که بتواند مانع شما شود؟ (از نظر مشتری نه از نظر شما)
  6. اگر در این بخش موفق شدید آیا می‌توانید از آن مانند اهرمی برای ورود به بخش‌های دیگر استفاده کنید و به‌راحتی و با کوچک‌ترین زحمت تغییر ایجاد کنید.(محصول و خدمات شما قابلیت تغییرپذیری و گسترده شدن را دارد؟)

منبع : http://shahabrahimzadeh.com

admin
بدون نظر

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت