
هر کسب و کاری استارتاپ نیست
۱.سرعت رشد کسب و کار
استارتاپها قرار است به سرعت رشد کنند و به بلوغ برسند. آنها محصول نوآورانهای دارند که قرار است به بخش بزرگی از بازار عرضه شود. این یکی از دلایلی است که بسیاری از استارتاپها تحت وب شکل می گیرند.
در مقابل کسب و کار های سنتی نه به دنبال رشد سریع هستند و نه بخش بزرگی از بازار. برای بسیاری از کسب و کار ها در دست گرفتن بخش کوچکی از بازار و فعالیت طولانی مدت در آن مناسب است.
۲. نحوه تامین سرمایه
سرمایهگذاران فرشته خو و خطر پذیر یا بنگاههای سرمایه گذاری خصوصی بهترین گزینههای پیش روی استارتاپها هستند. کسب و کارهای کوچک بیشتر تمایل دارند سرمایه خود را از طریق وام و قرض تامین کنند.
۳. برنامه برای بازپرداخت سرمایه
حدود ۹۰% استارتاپها شکست میخورند. و سرمایهگذاران هم پس از مدتی پول خود را میخواهند. پس باید برنامهای برای بازپرداخت سرمایه داشته باشید. کسب و کارهای کوچک چون معمولا با سرمایه شخصی یا وام بلندمدت راه اندازی می شوند کمتر با چنین مشکلی مواجه میشوند.
business
کسب و کار استارتاپی برایتان مناسب است؟
business
استارتاپها بسیار جذاب هستند. اما این دلیل به تنهایی کافی نیست.در ادامه ویژگیهایی را بیان میکنیم که نشان میدهند شما احتمالا برای راهاندازی استارتاپتان آماده هستید.
۱. با کارتان ازدواج کردهاید
اسم کارآفرین سریالی را شنیدهاید؟ آنها شبانه روز کار می کنند. اگر شما هم می خواهید همهی ایدههایتان را عملی کنید باید بی وقفه تلاش کنید. معمولا استارتاپها برای موفقیت به ۳ تا ۵ سال زمان نیاز دارند. اگر صبر و حوصله کافی برای اینکار را ندارید شاید استارتاپ کسب و کار مناسبی برای شما نباشد.
۲. بازار بزرگی چشم به راه محصول یا خدمتتان است
بازار خیلی بزرگ برای محصول مساوی است با رشد سریع. اینترنت به راحتی میتواند میلیونها مشتری در اختیارتان بگذارد.
۳. خلاقیت و نوآوری در خونتان است
در دنیای استارتاپها، همه چیز در ایدهها و نوآوری خلاصه می شود. بسیاری از سازمان های بزرگ به جای نوآوری درون سازمانشان به سراغ استارتاپها می روند. اگر شما خلاق و نوآور هستید، احتمالا استارتاپ از گزینههای کسب و کاری دیگر برایتان مناسبتر است.
استارتاپ یک فرهنگ است. فرهنگی که از شما میخواهد با کمک خلاقیت و نوآوری مشکلات را حل کنید.