logo

انتخاب محل سایدبار

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.
hello@youremail.com
+1234567890
Efficient business model

۳ بیزینس مدل کارآمد برای ایجاد شرکت‌های میلیارد دلاری

بیشتر از یک ایده ساده برای ایجاد کسب‌وکاری موفقیت‌آمیز لازم است چیزی شبیه به یک بیزینس مدل کارآمد. برای شروع، باید نقشه راه داشته باشید. نقشه راهی که شما را در مسیری درست هدایت کند. از آن‌جایی که کسب‌و‌کار با سودآوری رونق می‌گیرد.یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که باید قاطعانه از خودتان بپرسید این است که چگونه کاربران خود را برای درآمدزایی بیشتر افزایش دهید.

پاسخ این پرسش‌ها زیر چتر «بیزنس مدل» یا همان مدل کسب‌وکار قرار می‌گیرند. درحالی که مدل‌های کسب‌و‌کار بسیاری وجود دارد. سه نوع از آن‌ها ارزش آن را دارند که در بازار امروز مورد مطالعه قرار بگیرند:

Efficient business model

۱.طراحی بیزنس مدل براساس تقاضا:

این مدل توجه زیادی را به خود جلب کرده‌است. زیرا هرروز استارتاپ‌های بیشتری درحال پذیرش آن هستند. همان‌طور که از نامش پیداست، این مدل کسب‌و‌کار مبتنی بر تقاضا و وابسته به ارایه به‌موقع محصولات و خدمات است.

بسیاری از مردم استدلال می‌کنند که محبوبیت روزافزون این مدل به دلیل شیوه زندگی متفاوتی‌ست که اکنون به آن روی آورده شده‌است. زندگی ماشینی که در آن، به لطف تکنولوژی، انتظار می‌رود از لذت‌های فوری بهره‌مند شویم و در کمترین زمان به مقصودمان برسیم.

مدل مبتنی برتقاضا به ویژه برای کسب‌و‌کارهای پلتفرمی مناسب است که زیرساخت‌های موجود را برای حل مشکلات‌شان بهینه می‌کنند.

Efficient business model

۲. بیزنس مدل پریمیوم:

این مدل اغلب توسط محصولات فناورانه مورد پذیرش قرار گرفته است. این محصولات‌ در دو گروه ابتدایی و پیشرفته تقسیم‌بندی می‌شوند. هدف از این مدل ارتقاء ویژگی‌های اساسی به‌صورت رایگان است که هرکسی بتواند از آن‌ها استفاده کند.

یک سرمایه‌گذار خطرپذیر، مدل‌های پریمیوم را اینگونه توصیف می‌کند:

خدمت‌رسانی رایگان که مشتریان زیادی را از طریق تبلیغات دهان به دهان، شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی با جستجوی ارگانیک و … به‌دست می‌آورد. «دراپ باکس»، «اورنوت» و «میل چیمپ» از جمله شرکت‌هایی هستند که توانسته‌اند این مدل را با موفقیت به سرانجام برسانند.

چیزی که مدل «پریمیوم» را جالب توجه می‌کند، چیزی نیست جز کارکرد روان‌شناسانه این مدل. درواقع وقتی به کاربر اجازه دسترسی رایگان برای استفاده از ویژگی‌های بسیار باکیفیت داده می‌شود، احتمال دارد که منجر به تصرف سریع بخشی از ذهن او شود. خیلی زود، بعضی کاربران که محصولی را ضروری یافتند بابت ویژگی‌های پیشرفته‌تر آن بیشتر پرداخت خواهند کرد.

به‌علاوه افراد معمولا به آنچه رایگان است، کیفیت کمتری را نسبت می‌دهند و ترفیع قیمت هرچند جزیی را به‌عنوان روشی برای باکیفیت‌تر جلوه دادن محصول یا خدمت درنظر خواهند گرفت.

این مدل با یک قانون ۵ درصدی کار می‌کند. یعنی ۵ درصد مشتریان پرداخت ۹۵ درصد از کاربران رایگان را پشتیبانی می‌کنند.

برای مثال، «میل چیمپ»، در یک سال با اتخاذ این مدل ۱۵۰ درصد افزایش در پرداخت مشتریان و ۶۵۰ درصد افزایش سود را گزارش کرد.

درمورد لینکدین، کمی کمتر از ۲۰ درصد کاربران بابت خدمات پریمیوم پرداخت می‌کند، اما این شرکت در سال ۲۰۱۷ درآمد نزدیک به یک میلیارد دلار کسب می‌کند. مدل پریمیوم قدرت رونق بخشیدن به کسب‌و‌کار را دارد.

«وقتی به کاربر اجازه دسترسی رایگان برای استفاده از ویژگی‌های باکیفیت داده می‌شود، اینکار منجر به تصرف سریع بخشی از ذهن او می‌شود.»

Efficient business model

۳. بیزنس مدل کالای مجازی:

اگر تا‌به‌حال یک بازی به‌صورت آنلاین انجام داده باشید یا نیاز بوده محصولی غیرملموس را از یک اپ خریداری کنید این یعنی مدل کسب‌و‌کار کالاهای مجازی را تجربه کردید. مثلا وقتی افراد از بازی روی گوشی تلفن همراه‌شان لذت می‌برند، توسعه‌دهندگان این بازی تلاش می‌کنند تا بتوانند از آن کسب درآمد کنند. به ‌این‌ ترتیب که برای کاربران قابلیت خرید ایجاد می‌کنند تا اگر مرحله‌ای از بازی را از دست دادند بتوانند آن را جبران کنند و به‌سرعت وارد بازی شوند.

مثل امکان خرید «قدرت» در بازی‌های اکشن که یک تجربه لذت‌بخش را از بازی برای کاربر ایجاد می‌کند.

اگر قصد دارید یک اپ یا بازی بسیار جذاب ایجاد کنید، این مدل یکی از جذاب‌ترین مدل‌هایی است که می‌توانید درنظر بگیرید. زمانی‌ افراد کالاهای مجازی خریداری می‌کنند که تجربه‌شان با یک محصول فریبنده جذاب‌تر شود.

Efficient business model

منبع : http://www.modirinfo.com/content

فاطمه Akar
بدون نظر

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت