
۵ ویژگی ای که هر کارآفرین اجتماعی باید داشته باشد
اگر از سه نفر بپرسید که کارآفرینی اجتماعی چیست به احتمال زیاد سه جواب مختلف خواهید شنید. البته این به این معنا نیست که کارآفرینی اجتماعی یک مفهوم پیچیده است. خیلی ساده می توان گفت که کارآفرینان اجتماعی ماموران ایجاد تغییر در جامعه هستند.
دلیل وجود کارآفرینان اجتماعی یافتن راه حلی برای مشکلات است.
Entrepreneur characteristic
اما این کارآفرینان اجتماعی چه ویژگی های دارند؟
Entrepreneur characteristic
۱. امیدواری
بدون اغراق می توان گفت که کارآفرینان اجتماعی جزو امیدوارترین افرادی هستند که شما در زندگی تان ملاقات خواهید کرد. حل مشکلاتی که جهان امروز درگیر آن است کار آسانی نیست. اما کارآفرینان اجتماعی با امید هر چه تمام تر منتظر روزی هستند که بتوانند فقر،تبعیض نژادی و … را از جهان ما پاک کنند.
Entrepreneur characteristic
۲. بلندپروازی
بلندپروازی مانند خون در رگ های همه ی کارآفرینان اجتماعی جاری است. کارآفرینان اجتماعی نمی خواهند که فقط یک مشکل کوچک را حل کنند، آن ها می خواهند زندگی میلیون ها نفر را در سراسر جهان متحول نمایند.
Entrepreneur characteristic
۳. یأس
کارآفرینان اجتماعی به همان اندازه که به آینده ی کار خود امیدوار هستند از بی توجهی های جوامع انسانی نسبت به مشکلاتی که بشر با آن دست به گریبان است ناراحت هستند. آن ها باور نمی کنند که هیچ کسی تلاش نکرده است تا راه حلی موثر برای مسائل اجتماعی بیابد.
Entrepreneur characteristic
« کلید تبدیل شدن به یک کارآفرین اجتماعی این است که حس نامطلوب خود نسبت به مسائل جهان پیرامون مان را در جهت ایجاد تغییر به کار گیریم » |
Entrepreneur characteristic
۴. نبوغ
به جای دلسوزی برای افراد محروم و فقیر، کارآفرینان اجتماعی به آن ها به چشم یک بازار بالقوه می نگرند که با ارائه ی محصولات و خدمات شان به آن ها هم می توانند مشکلات آن ها را حل کنند هم خودشان کسب در آمد کنند.
هر محصولی که کارافرینان اجتماعی خلق می کنند باید نوآرانه باشد به طوری که مشابه آن وجود نداشته باشد زیرا آن ها قرار است مشکلی را حل کنند که تا به حال کسی نتوانسته آن را حل کند.
Entrepreneur characteristic
۵. سرسختی
کارآفرینان اجتماعی با مشکلاتی سخت و پیچیده مواجه هستند. به همین خاطر سام گلدمن (از موسسان D Light) می گوید: “حالا که قرار است که از زمان، پول و تفریحات خود صرف نظر کنید بهتر نیست که به جای یک مشکل کوچک یک مشکل خیلی بزرگ را حل کنید که در تاریخ جاودانه شوید؟”
در واقع می توانند گفت که سرسختی و پافشاری موتور محرکه ی کارآفرینی اجتماعی است.