
انواع مدلهای سرمایهگذاری
تعریف ما از سرمایهگذارها به هر شکلی که باشد، نکته بسیار مهم این است که این نوع سرمایهگذاری، چگونه است؟ برای درک این موضوع، انواع مدل های سرمایه گذاری استارتاپ را در سه دسته قرار دادهایم :
– سرمایه گذاری مالکیتی
در جریان آن، سرمایه گذاران در ازای تخصیص اعتبار به پروژه، مالکیت بخشی از آن را بر عهده میگیرد. فرض بگیرید شما در یک پروژه کشاورزی سرمایهگذاری میکنید. در ازای پولی که در اختیار این گروه قرار میدهید، صاحب قسمتی از پروژه خواهید شد. همین روش در مورد استارتاپها نیز قابل اجراست و سرمایهگذار میتواند درصد یا همه سهم آن را برای خود بردارد. Investment
– سرمایه گذاری اعتبار دهی
این روش بیشتر شبیه قرض دادن پول به یک پروژه است. در قبال آن تنها سود یا هزینه مربوط به سرمایهگذاری خود را دریافت میکنید. در این روش، سرمایهگذار متعهد میشود که اعتبار لازم برای انجام پروژه را در نظر بگیرد. در نهایت پس از :
- تولید محصول
- ارائه آن به بازار،
پول اولیه خود را به همراه سود آن دریافت میکند.
معمولاً بانکها و نهادهایی مانند پارک علم و فناوری در این زمینه فعال هستند.
– سرمایه گذاری شراکتی
در سرمایهگذاری شراکتی، همانند سرمایهگذاری مالکیتی، وظیفه تأمین بودجه پروژه بر عهده سرمایهگذاراست و در ازای آن درصدی از سهم استارت آپ را به خود اختصاص میدهد. تفاوت این روش با سرمایهگذاری مالکیتی در این است که در روش شراکتی، تنها تا ۴۵ درصد از سهام به سرمایهگذار اختصاص مییابد و مالک اصلی پروژه، همان کارآفرین و گروه راهاندازی استارتاپ هستند. Investment
Investment
شما میتوانید در صورت تمایل برای جذب سرمایه گذار برای پیشرفت استارتاپ خود، اینجا را کلیک کنید
Investment
تفاوت استارت آپ ها با کسبوکارهای سنتی
– استارت آپ ها به صورت مرحلهای رشد میکنند
بهتر است استارتاپ را به مانند یک پیاز در نظر بگیریم که مراحل رشد خود را به صورت مرحله به مرحله طی کرده و به بلوغ میرسد. این در حالی است که در کسبوکار سنتی معمولاً سرمایه یک کار جدید تأمین میشود و بلافاصله مراحل فروش آن نیز آغاز میشود. به عنوان مثال، اگر شما یک کفش جدید را تولید کنید برای آن بازاریابی انجام دهید، مشتریان خود را توسعه دهید و به کسبوکار خود رونق ببخشید، شما مفهوم استارت آپ را به شکلی دقیق اجرا کردهاید. اما اگر یک مغازه اجاره کنید و کفش مربوط به برندهای مختلف را در آن قرار دهید و بفروشید، از یک سبک سنتی استفاده کردهاید.
– استارت آپ ها بر اساس مبانی علمی توسعه مییابند
نکته مهمی که درمورد استارت آپها وجود دارد این است که پیشرفت آنها بر مبنای اصول علمی انجام میگیرد و حتی تبلیغات و فروش آنها نیز با توجه به مبانی علمی روز دنیا صورت میگیرد. پس وقتی هدف شما راه اندازی یک استارت آپ است، باید یک دانش جدید را فرا بگیرید و به مرور زمان آن را توسعه دهید. این در حالی است که در کسبوکار سنتی، میتوانید تمامی مراحل کار را از پدر یا از استاد خود یاد بگیرید و بلافاصله وارد بازار کار شوید. Investment
منبع : https://modireweb.com
Investment
Investment