logo

انتخاب محل سایدبار

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.
hello@youremail.com
+1234567890

شرکای کلیدی در مدل کسب و کار

همانطور که در مطلب مدل کسب و کار به زبان ساده اشاره شد اجزای مدل کسب و کار را می توان به بهترین شکل ممکن از طریق نه جز سازنده اساسی تشریح نمود. این نه جز منطق چگونگی کسب درآمد یک شرکت را نشان می دهند. یکی از این اجزا شرکای کلیدی هستند. جزء سازنده شرکای کلیدی، شبکه‌ای از تأمین‌کنندگان و شرکا را توصیف می‌کند که باعث عملکرد صحیح مدل کسب ‌وکار می‌شوند. شرکت‌ها به دلایل مختلفی برای خود شریک برمی گزینند و مشارکت ها سنگ بنای بسیاری از مدل‌های کسب ‌وکار محسوب می شوند. شرکت‌ها به‌ منظور بهینه نمودن مدل‌های کسب ‌وکار خود، کاهش ریسک و یا کسب منابع، اقدام به ایجاد مشارکت هایی می‌کنند.

Key partners

در راستای ایجاد شرکای کلیدی در مدل کسب و کار، ابتدا لازم است به سوالاتی که در این زمینه مطرح می‌گردد پاسخ دهیم:

Key partners

شرکای کلیدی ما چه کسانی هستند؟
تأمین‌کنندگان کلیدی ما چه کسانی هستند؟
کدام یک از منابع کلیدی را از طریق شرکا به دست می آوریم؟
کدام یک از فعالیت‌های کلیدی را شرکای ما انجام می‌دهند؟

Key partners

چهار نوع مختلف از مشارکت وجود دارد که شامل موارد زیر است:

۱) همکاری استراتژیک بین شرکت هایی که رقیب یکدیگر نیستند.
۲)همکاری با رقبا: مشارکت های استراتژیک بین رقبا
۳)سرمایه گذاری مشترک برای ایجاد کسب و کارهای جدید
۴) روابط خریدار- تأمین کننده برای حصول اطمینان از تأمین ملزومات

Key partners

مشخص نمودن سه انگیزه برای ایجاد شراکت می تواند مفید باشد:

Key partners

بهینه سازی و صرفه اقتصادی ناشی از مقیاس:

ابتدایی ترین شکل مشارکت، رابطه بین خریدار- تأمین کننده است که به منظور بهینه نمودن تخصیص منابع و فعالیت ها طراحی شده است. مالکیت شرکت بر تمامی منابع مورد نیازش و یا انجام همه فعالیت ها توسط خود شرکت، امری غیر منطقی است.

Key partners

کاهش ریسک و عدم قطعیت:

در محیطی رقابتی که مشخصه آن عدم قطعیت است، مشارکت ها می توانند نقش مؤثری در کاهش ریسک داشته باشند. همکاری استراتژیک در یک حیطه و در عین حال رقابت در حیطه ای دیگر برای رقبا کاری غیرعادی نیست.

Key partners

کسب منابع و فعالیت های خاص:

شرکت های محدودی وجود دارند که صاحب تمامی منابع مورد نیاز خود باشند یا همه فعالیت های مورد نیاز برای عملکرد مدل کسب و کار خود را به تنهایی انجام دهند. به جای این کار، آنها با اتکا به شرکت های دیگر در زمینه تهیه منابع خاص و انجام برخی از فعالیت های معین، قابلیت های خود را گسترش می دهند.

منبع : http://www.modirinfo.com/content

فاطمه Akar
بدون نظر

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت