logo

انتخاب محل سایدبار

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.
hello@youremail.com
+1234567890
market research

۶ نکته در تحقیقات بازار برای اینکه در مدت زمان کوتاهی به اطلاعات عمیقی دست پیدا کنیم

آیا هدف شما این است که محصولی خوب و با کیفیت بالا به بازار عرضه کنید؟
آیا می خواهید طریقه ارائه خدمات به مشتری را یاد بگیرید؟
اگر هدفتان این است ک بر علم و آگاهی خود بیفزایید،خوب است اما اگر می خواهید این ها را بشنوید اما از همان روش های گذشته استفاده کنید، تاثیری در کار شما ایجاد نمی کند.

[/vc_column_text]

مشاهده مستقیم

مشاهده کنیدکه مشتری چه کالایی خریداری کرده و چگونه از آن استفاده می کند.دقت کنید که آن ها چه مشکلی هنگام استفاده از کالا دارند و و نظرشان در باره ضمانت نامه و ارائه خدمات از طرف شرکت یا فروشگاهی که آن را خریده اند چیست. دیدن این مسائل فرصت کافی در اختیار شما قرار می دهد تا به خطاهای صورت گرفته از طرف شرکت یا فروشگاه پی ببرید و خودتان آن زمانی که وارد کار بازار می شوید تکرار نکنید.

market research

کسب تجربه

یک فروشنده موفق زمانی می تواند خوب بودن خود را ادعا کند که پس از فروش چند کالای یکسان با قیمت های تعیین شده به کسب تجربه بپردازد و این مورد را جستجو کن که

آیا مشتری از قیمت کالا راضی بوده یا خیر؟

کیفیت کالا به چه صورت بوده است؟

و پس از کسب اطلاعت لازم قیمت کالا را حتی اگر نظر مشتری مثبت بود، پایین آورد و سود خود را کمتر کند تا از سوی  دیگر بر تعداد مشتریان بیفزاید.

بینش شما زمانی زیاد می شود که به نظر و پیشنهاد خریدار توجه کنید و تصمیمات بهتری برای فروش اجناس تان بگیرید.

  جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن ها

می توانید نظر مشتری را هنگام خرید یا پس از آن راجع به کیفیت کالا بپرسید

یا اینکه می توانید ایمیل یا شماره خود را بدهید و از مشتری بخواهید که بعد از استفاده از کالا نظر خود را حتما اعلام کند

فرقی نمی کند که شما فروشنده باشید یا کارخانه تولیدی داشته باشید به هر حال این وظیفه شماست که اطلاعات لازم را جمع آوری کنید و برای بالا بردن کیفیت، خرد آسان وافزایش تعداد مشتریان، تصمیمات بهتری بگیرید.

market research

تحقیق برای بقای کلا تا مدت های مدید

آنچه به بقای کلای شما کمک می کند و فروش آن را همچنان بالا نگه می دارد

  • رضایت مشتری،
  • قیمت متعادل،بالا بودن کیفیت،
  • ارائه خدمات به روز،
  •  چگونگی پخش و توزیع کالا
  • میزان رسیدگی به تقاضای مشتری
  • و چگونگی تحویل آن به او می باشد.

market research

برای تحقیقات خود یک پرسش نامه درست کنید

تمام اطلاعاتی که بخش های بالا صحبت کردیم را می توانید به صورت پرسش های زیر بدست بیاورید

مصاحبه‌ها (حضوری و غیرحضوری)
نظرسنجی‌ها (آنلاین یا توسط ایمیل)
پرسشنامه (آنلاین یا توسط ایمیل)

تشکیل گروه متمرکزی از مشتری‌های بالقوه و افرادی که در زمینه فروش تبحر و تجربه دارند

مانند کارشناسان و مشاوران کسب و کار و گرفتن بازخورد از آن‌ها

سوال‌های زیر نمونه‌هایی هستند که می‌توانند در نظرسنجی‌ها استفاده شوند:

خریداران هنگام خرید کردن چه فاکتورهایی را در نظر می‌گیرند.
آن‌ها چه چیزی را در مورد محصولات فعلی شما دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند.
چه چیزهایی می‌تواند به بهبود این محصولات کمک کند.
قیمت منطقی برای این محصول چقدر است؟

market research

اشتباهات خود را هر روز بنویسید

شاید شنیدن اخبار بد و ناراحت کننده چندان جالب نباشد اما گاهی اوقات لازم است از بدی ها هم عبرت گرفت.

وقتی با یک مشتری روبرو می شویدکه از نحوه گرفتن خدمات پس از فروش یک کالا،قیمت بالای کالا و …

ناراضی باشد،خیلی راحت تر و سریع متوجه می شوید که مشتری چه می خواهد.

مشتری که از خریدش راضی است فقط می تواند بگوید از شما راضی است.

اما مشتری ناراضی تمام جنبه های منفی، از لحظهی خرید تا زمان استفاده از آن را بر زبان می آورد و اطلاعات کامل تری در اختیارتان قرار میدهد.طوری که شما متوجه می شوید چگونه باید بین محصولتان، ارائه خدمات و فروش بهتر ارتباط برقرار کنید.

منبع : http://shahabrahimzadeh.com

فاطمه Akar
بدون نظر

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت