logo

انتخاب محل سایدبار

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.
hello@youremail.com
+1234567890

این اصول تبلیغات درست را یاد بگیرید

Metacell > ترفندهای کسب و کار  > این اصول تبلیغات درست را یاد بگیرید
right-ads تبلیغات درست

این اصول تبلیغات درست را یاد بگیرید

از زمانی که یک سفارش دهنده‌ی آگهی تصمیم می‌گیرد برای کالا یا خدمتی تبلیغ نماید تا زمانی که پیام تبلیغاتی مورد نظر«مخاطب» را به «خریدار» و «مصرف کننده» تبدیل کند، روندی بسیار پیچیده و مهم است. در این دنیا که هر کسب‌‌وکاری هزاران رقیب دارد : right ads

[/vc_column_text]

آن‌هایی که اصول تبلیغات درست را نمی‌دانند محکوم به شکست هستند !

عنصری که در این میان بسیار حائز اهمیت است، خلاقیت در تبلیغات جهت سفارش یک آگهی است.

خلاقیت یکی از مشخصات مهم آگهی است که در جلب توجه مخاطب تأثیر بسیار دارد و به اصول«روانشناسی تبلیغات» و زبان تبلیغات مربوط است. عامل مشترک تمامی تعاریفی که از خلاقیت وجود دارد«نوآوری» و «نو بودن» و دستیابی به ترکیبی جدید از اجزای موجود است، از این رو تبلیغات با ویژگی‌ خلاقیت را برای جذب مخاطب و تأثیرگذاری بر او لازم می‌نماید. تا زمانی که چیزی خرید و فروش نشود در دنیای داد و ستد اتفاقی نمی‌افتد؛
نقش آگهی قاعدتاً این است که در دنیای تجارت، خریدار و فروشنده را به هم نزدیک کند.

اصول تبلیغات درست
سوالاتی که باید از قبل از خود بپرسید

آگهی تأثیرگذار شامل حقایقی درباره‌ی تولید، خدمات یا ایده و همچنین حقایقی درباره‌ی خریداران بالقوه یا بازاری‌هایی معین هستند. شما برای نزدیک کردن خریدار به فروشنده باید اطلاعاتی جمع‌آوری کنید. نویسنده‌ی متن آگهی باید قبل از تولید آگهی، ابتدا اطلاعات ضروری را درباره‌ی محصول مورد نظر جمع آوری کند.

سؤالاتی که به شما کمک خواهد کرد:

right ads

·         محصول از چه چیز ساخته شده است(جنس محصول)

·         استحکام آن چقدر است؟

·         چه کاری انجام می‌دهد؟

·         قابلیت رقابت آن با محصولات مشابه چگونه است؟

·         چگونه می‌توان آن را از سایرین تشخیص داد؟

·         چه قیمتی دارد؟

right ads

سپس شما می‌توانید با طرح سؤالاتی دیگر، به نکات دیگری که مورد نیازتان است دست یابید:

·         چه کسی قرار است محصول را بخرد و چه کسی بر تصمیم خریدار تأثیرگذار است؟

·         مصرف کنندگان محصول مورد نظر مردان هستند؟یا زنان؟یا هردو؟

·         آیا میزان درآمد بر مقدار مصرف آن دخالت دارد؟

·         آیا نوع اشتغال فرد در مصرف آن مؤثر است؟

·         دیگر خصوصیاتی که معرف بهترین خریداران احتمالی کالاست، چیست؟

تبلیغات درست

شاید شما به عنوان یک روزنامه نگار معتقد باشید که «خبر» به این سؤال پاسخ می‌دهد که مردم چه می‌کنند؟ اما وقتی شما آگهی چاپ می‌کنید باید پرسش را تغییر دهید و سؤال کنید که این محصول چه نفعی برای مردم دارد؟

برای یافتن پاسخ این سؤال، فهرست مهم زیر را مرور کنید که آیا این محصول خدمت یا ایده:

·         خریدار را وا می‌دارد که احساس کند آدم مهم‌تری است؟

·         خریدار را شادتر می‌کند؟

·         خریدار را آسوده‌تر می‌کند؟

·         خریدار احساس می‌کند مرفه‌تر است؟

·         کار را برای خریدار آسان‌تر می‌کند؟

·         امتیازاتی به خریدار می‌دهد؟

·         آیا خریدار فکر می‌کند یک خرید ارزان انجام داده است؟

right ads

شما باید یک استراتژی فروش طراحی کنید. وقتی همه‌ی آن اطلاعات را جمع آوری کردید باید آن اطلاعات را به منظور تدوین یک استراتژی فروش تحلیل کنید.این استراتژی شامل شرح مختصری از ویژگی‌های خاصی است که محصول از آن برخوردار است.

به اضافه‌ی منافع یا رضایتمندی که به خریدار ارائه می‌دهد و اینکه کدام یک از این دو، از منظر عینی آگهی مهمترین است.

فاطمه Akar
بدون نظر

ارسال یک نظر

نظر
نام
ایمیل
وبسایت