
استارتاپ ها از ظهور تا ورشکستگی
در طول روز ده ها استارتاپ نوظهور با ایده های مختلف اعلام موجودیت می کنند که هر کدام با تمرکز بر موضوعی خلاقانه سعی دردست گرفتن بازار دارند.
[/vc_column_text]
اما آیا موفق خواهند شد؟
گاهی مدیران این مشاغل چنان بر ایده های نوآورانه خود باور دارند که با تبلیغات بلند پروازانه در سطح شهر تلاش می کنند
تا فضای کسب و کار را تسخیر کنند. اما آنچه مسلم است بیشتر این استارت آپ ها پس از مدت کوتاه فعالیت با بی رغبتی جامعه
روبرو شده و در نهایت متحمل شکست می شوند.
اما به راستی چرا اغلب کسب و کارهای نوظهور علی رغم ایدههای خلاقانه باز هم تن به ورشکستگی می دهند،
شاید برای بررسی این گلوگاه ابتدا باید به چند آمار توجه داشت.
آماری که موسسه تحقیقاتی CBInsight در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ منتشر کرد
بیش از ۵۰ درصد شکست استارتاپ ها مربوط به ارائه محصولی به بازار است که هیچ خریداری ندارد.
معمولا صاحبان ایده ها عاشق محصول و خدماتشان می شوند و همین امر باعث می شود تا تصور اشتباهی
نسبت به واقعیات داشته باشند بسیاری از این افراد باور دارند که بهترین ایده را به بازار عرضه می کنند
Startup Bankruptcy
یکی از خطاهایی که صاحبین ایده مرتکب آن می شوند این است که عاشق اید خود می شوند
Startup Bankruptcy
ولی زمانی که محصول وارد بازار می شود شاهد بی رغبتی و عدم تمایل از سوی گروه هدف خود می شوند که البته
همین موضوع آنها را بیش از پیش از ادامه مسیر بازمی دارد. واقعیت این است که داشتن دانش هدایت استارتاپ
و متدهای جدید، نقش برجسته ای در حل این مشکل دارد.
حال به عوامل متفاوت دیگری از شکست در استارتاپ ها بپردازیم
به طور نمونه در یک مرکز تحقیقاتی بین المللی فعالیت بیش از ۲۰۴ استارتاپ مورد بررسی قرار گرفت و درنهایت مشخص شد
۴۸ درصد این استارت آپ ها بدون در نظر گرفتن نظر بازار اقدام به تولید و ارائه محصول کرده اند، همچنین
۲۹ درصد را می توان به نبود سرمایه لازم،
۲۳ درصد مرتبط به مشکلات تیمی و منابع انسانی ناکارآمد،
۱۷ درصد نداشتن طرح کسب وکار و همچنین نداشتن یک محصول مناسب،
۱۳ درصد نداشتن تمرکز بر روی کسب وکار و زمان مناسب برای ارائه محصول اشاره کرد؛
Startup Bankruptcy
به عبارتی ساده تر اغلب استارت آپ ها تنها با تصور یک ایده و بدون درنظر گرفتن عوامل جانبی وارد عرصه کسب و کار می شوند که همین امر آنها را به مرز ورشکستگی می کشاند.
Startup Bankruptcy
اما واقعا مهمترین علت شکست استارتاپ ها چیست؟
یکی دیگراز علل شکست در استارتاپ های نوظهور، ناکارآمدی آنها در حل مسئله و عیب یابی است.
این کسب و کارها اغلب تلاش می کنند تا ایده خود را به بهترین شکل انجام دهند
اما واقعیت این است
که قبل از شروع هر پروژه ای ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که محصول جدید تا چه اندازه کاربردی است؟
سوالی حیاتی که اغلب استارت آپ ها به آن توجه نمی کنند.
حواسمان باشد
شکست در استارتاپ ها یک حقیقت تلخ است حتی گاهی فکر کردن به اینکه روزی شکست خواهید خورد
باعث می شود که هیچ گاه نخواهید که یک استارتاپ ایجاد کنید اما این ها دلیل این نیست که دل سرد
شوید و کاری انجام ندهید بلکه با مواجه شدن شکست دراستارتاپ ها باید جمله،
کار هوشمندانه و نه سخت کار کردن در ذهن ما تداعی شود.
منبع : http://shahabrahimzadeh.com